La Federació Cultural Valenciana de Vela Llatina participa en la XIV Trobada de Vela Llatina organitzada per l’Associació de Vela Llatina de La Cala d’Ametlla del Mar.

Sota el lema de les migracions caleres, l’Associació de Vela Llatina La Cala d’Ametlla del Mar va organitzar la XIV Trobada de Vela Llatina amb la participació de La Federació Cultural Valenciana de Vela Llatina.

Les migracions des del Grau de València i de tota la costa valenciana a aquest municipi tarragoní als segles XIX i XX va suposar no solament el desenvolupament pesquer d’aquesta zona, sinó també la transmissió de navegació a vela llatina, així com de part de la cultura valenciana. Varen ser molts els mariners i pescadors que davant la crisi pesquera en la costa valenciana i unes altres causes mediambientals, varen prendre la difícil decisió de traslladar la seua forma de vida a la costa mediterrània del sud de Catalunya.

La participació de la Federació en aquesta trobada, amb la instal·lació d’un estand informatiu i la intervenció en una taula redona entorn d’aquest moviment migratori, ens traslladà a un passat llunyà que cal preservar. La intervenció del públic, que encara recorda l’arribada de valencians a aquesta costa i el flux posterior cap a Palamós dels caleros a la recerca de millors condicions, va resultar de gran interés entre els assistents i els ponents.

Va ser una vesprada intensa que culminà amb un sopar de germanor entre tots els participants i una obra de teatre en una platja del municipi acompanyat d’un simbolisme especial i veles llatines.

Des de la Federació vull agrair a l’Associació La Cala i a l’Ajuntament de l’Ametlla la seua acollida durant els tres dies que ha durat la trobada i convidar-los a l’Albufera de València a navegar amb les nostres veles llatines i a aprofundir en tots aquells lligams que ens uneixen com a pobles.