COMUNICAT DE LA FEDERACIÓ CULTURAL I ESPORTIVA DE VELA LLATINA

Les coses poden i han de canviar.

A la preocupació per una pandèmia cruel que està afectant el món s’uneix la preocupació per l’absència de solucions definitives per a l’eliminació de la palla de l’arròs de la nostra Albufera.

La descomposició d’aquesta matèria vegetal, resta de la collita de l’arròs, absorbeix l’oxigen de l’aigua, vital per a la fauna del llac. El resultat és la mortaldat i la degeneració de l’ecosistema.

La Federació lamenta aquesta situació i demana encaridament a tots els implicats solucions eficients al més prompte possible. La diversitat de les espècies de l’Albufera, així com la qualitat de l’aigua, són els nostres referents com a navegants.

És urgent evitar que torne a ocórrer semblant desastre ambiental. D’una altra manera, el final del nostre llac és inevitable i irrecuperable, un fet inacceptable per al poble valencià i que les generacions futures no ens perdonarien.