El passat dia 19 de febrer la Federació va presentar a Silla el cartell anunciador de les exhibicions de vela llatina de les diferents associacions per al 2020

Complint amb la necessària coordinació en la programació anual d’actes i activitats de vela llatina en l’Albufera i en les diferents seus de les associacions que formen part d’aquesta.

El cartell d’exhibicions del 2020, dissenyat per Lola Ruiz, expressa a través del color i les imatges una reivindicació de la situació de l’Albufera, però al mateix temps és una aspiració dirigida a sensibilitzar a la societat valenciana i a les Administracions Públiques perquè s’actue en la conservació d’aquest espai natural i torne a lluir com l’espill que va ser.

A l’acte van assistir les associacions que formen part de la Federació, amb la presència de Regidors dels ajuntaments de Silla i Catarroja, desenvolupant-se en un clima de fraternitat, recordant en imatges el passat i el futur d’aquest compromís de conservació i transmissió d’aquesta part de la cultura valenciana.

L’acte va finalitzar amb el reconeixement als patrons i propietaris de les embarcacions albuferenques centenàries que es recullen en la publicació realitzada recentment per la Federació, que obri el camí al projecte de catalogació d’aquestes embarcacions com un dels seus objectius essencials.

Finalment, agrair a tots els assistents, i a aquells que per motius d’agenda van disculpar la seua absència, per la seua labor desinteressada en la conservació d’aquest patrimoni naval valencià i per la bellesa que suposa continuar hissant veles en la nostra xicoteta mar interior.

“Hi ha màgia real en l’entusiasme i en la reivindicació”