Notícies de la Federació Cultural Valenciana de Vela Llatina

Juny no solament ens porta el solstici d’estiu, sinó que també ens ofereix dies de claredat, llum i una influència de vents del mar Mediterrani favorables per a gaudir de la navegació a Vela Llatina.

El paisatge en la marjal canvia de color, deixant entreveure en l’aigua que inunda els camps d’arròs les seues minúscules tiges, fins que el color verd envaïsca el nostre entorn natural.

El mes de juny està ple d’activitats de les diferents Associacions; va ser Sulema la que va iniciar la seua exhibició el passat dia 1 de juny, amb un vent de llevant favorable que va fer gaudir de la navegació de tots els que van participar.

El pròxim dia 8 de juny l’Associació de Catarroja també hissa veles, així com el dia 15 l’Associació de Sollana organitza la seua exhibició, que té el seu inici en el Portet de Sollana.

Aquest dia tots els amics de la Vela recordarem a Juan Selma, la labor del qual al llarg de molts anys per a recuperar la Vela Llatina ha sigut l’estímul de molts de nosaltres.

Juny finalitza amb l’exhibició de Silla, que tindrà lloc el pròxim dia 22, i amb el II Trofeu de la Generalitat Valenciana que organitza la Federació Cultural Valenciana de Vela Llatina que es desenvoluparà en el Port de Catarroja – Casa Sulema el dia 29.

Per a aquest important esdeveniment cultural i esportiu, la Federació ha elaborat un cartell anunciador que evoca la bellesa de la Vela i el seu entorn, convidant a gaudir d’aquesta exhibició en la qual participen totes les Associacions, però que a més ha de ser un acte de reivindicació als poders públics perquè no obliden aquesta part de la cultura valenciana que precisa del suport i estímul de tots.