El passat dia 1 d’Octubre, en un espai tan emblemàtic com és la pedania del Palmar, va tindre lloc la primera Trobada de Vela Llatina de l’Albufera de València, amb la participació de totes les Associacions de Vela Llatina i les Comunitats de Pescadors del Palmar i Catarroja.

Tal esdeveniment posà punt final a les activitats de l’exercici 2022, el qual ha tingut com a objectiu primordial promocionar la navegació amb embarcacions tradicionals a vela llatina en la nostra Albufera.

Les diferents Associacions van tindre l’oportunitat d’exposar la seua història als visitants i fer-los partícips d’algunes activitats relacionades amb la cultura albuferenca i el patrimoni naval que encara es conserva. Així va transcórrer l’acte de clausura de la temporada en un matí tardorenc i assolellat ple de propostes didàctiques, experiències, descobriments i sensacions al voltant d’aquesta part tan important de la nostra cultura Valenciana.

La recuperació d’aquesta mena de navegació en l’Albufera i en la Mar Mediterrània és l’objectiu essencial compartit amb la Federació juntament amb la preservació del patrimoni naval i la difusió social del seu llegat i és també el que ens anima a tots els integrants de les diferents Associacions a continuar el camí emprés.

L’acte va ser presidit per l’Alcalde de la pedania del Palmar, Ernesto Peris, i pels membres de la Junta i presidents de les Associacions. La celebració va culminar amb la presentació de la nova publicació editada per la Federació que recull articles, cartelleria i el premi de Turisme atorgat pel Periòdic D’ací, així com els projectes de futur que ja es contemplen.

Agraïm al Director General d’Esports, Josep Miquel Moyà, a l’Alcalde Pedani del Palmar, Ernesto Peris, i a la resta de Regidors assistents, així com a l’empresa Arròs La Tartana i a la Comunitat de Pescadors del Palmar, tot el suport i la col·laboració aportada en aquest important esdeveniment en el qual van quedar conjugats aquesta forma de vida tan peculiar del llac basada en la pesca i el cultiu de l’arròs amb els mitjans que per a tal tasca van suposar les embarcacions de vela llatina.

Esperem que aquest esforç potencie la implicació de tots els valencians en la protecció i la cura que mereix aquest Parc Natural tan ple de vida, que en els seus cicles naturals ofereix tanta bellesa i testifica la cultura de l’esforç del seu passat.

La Junta de la Federació