El passat dia 31 d’octubre, va tenir lloc al Club Social i Esportiu Penyes Males de Picassent per part de la Federació, l’acte de presentació de la seua segona publicació i un col·loqui al voltant del projecte de digitalització de les embarcacions albuferenques de més de 100 anys.

Malgrat l’aforament limitat que marca la declaració de l’estat d’alarma pandèmic i de les restriccions dictades pel Govern Valencià en relació, el desenvolupament d’aquest interessant acte fou un moment molt agradable ja que tots vam poder gaudir en la fantàstica terrassa amb vistes a la ciutat de València i al mar que el lloc triat ens va oferir.

L’assistència de l’Alcalde de Catarroja, del Vicepresident de la Federació Valenciana de Vela, dels Presidents de les Associacions i compromissaris de Catarroja, El Palmar, Silla i Sollana va comptar amb moments intensos i l’aportació d’un diàleg molt constructiu en el desenvolupament de l’esdeveniment. Exemple d’açò van ser les intervencions dels assistents sobre el futur de la Vela Llatina, destacant allò positiu d’aquest any tan difícil per a la pràctica de la nostra afició preferida, així com altres reflexions aportades per les distintes Associacions i de la pròpia Federació, sobre el llegat cultural en sí mateix, que ens ha impulsat i la importància de deixar plasmat el nostre objectiu, en un suport no perible i noble com és una publicació editada.

La suspensió de les exhibicions de vela Llatina d’esta temporada 2020 i la complexa situació viscuda durant aquest temps, va imposar una sèrie de modificacions en els objectius que la Junta tenia prevists des d’un principi i que va marcar un viratge d’esforç en el desenvolupament de distintes iniciatives, com per exemple, les publicacions que es materialitzaren i han sigut representades al llarg d’este any.

L’elaboració d’un manual per a la futura Escola de Vela, el Conveni amb el Club Esportiu Saladar i les bases prèvies per al projecte de digitalització de la informació recopilada contribueixen i implementen la línia d’actuació d’aquest període.

Per últim i com a fermall final d’estes poques línies, agrair a totes i a tots el compromís amb la cultura i l’esport que demostreu amb el vostre recolzament, sempre en pro de la pervivència de la Vela Llatina. Esta Federació desitja salut i responsabilitat per a tots en la ingent tasca que suposa superar aquest període ple de restriccions, gaudis posposats i objectius ajornats. El que no variarà serà, la nostra passió per navegar a Vela Llatina en nostres embarcacions albuferenques pel nostre petit llac interior.