Ja fa un any des que la Junta va adoptar la difícil decisió de suspendre les exhibicions de Vela Llatina que amb tanta il·lusió havien sigut planificades per a l’any 2020 per totes les Associacions i la Federació.

L’actual situació recomana una vegada més adoptar la decisió de suspendre cautelarment les exhibicions per al 2021, sense que supose renunciar a continuar amb la nostra activitat de manteniment i conservació de les nostres embarcacions i com no, la de navegar amb els vents favorables que ja comencen a originar-se en la nostra Albufera.

En aquest complex context, la Federació va a continuar treballant al voltant de diversos objectius que han quedat fixats a la Junta del passat Març. Aquests objectius es centren fonamentalment en la posada en marxa de la Escola de Vela Llatina de la Federació una vegada obtinguts els certificats de Monitor autonòmic de Vela Llatina d’alguns socis i el projecte de digitalització de varies embarcacions albuferenques de més de cent anys.

Junt aquests dos importants objectius, la Federació no renuncia anticipadament a la organització de l’exhibició Federativa, que cada anualitat es desenvolupa dins la programació d’exhibicions, així com també a la llavor contínua de recuperació del nostre passar i de planificació del futur d’aquesta part de cultura valenciana.

D’altra banda, hem d’informar d’altres assumptes que han sigut debatuts a la Junta Rectora del Parc Natural de l’Albufera, amb la què comptem amb un representant de la Vela Llatina. La creació d’un Comitè Científic i la exigència d’aportaments hídrics del Túria i Xúquer per a millorar la qualitat de l’aigua, així com la problemàtica del col·lector oest i la necessària millora constant del control d’abocaments dels municipis han sigut, entre d’altres, els assumptes tractats a la Junta Rectora, que ha iniciat la seua marxa recentment.

Per a finalitzar, la Junta també es va pronunciar amb respecte al missatge d’acomiadament de la Directora del Parc Natural de l’Albufera Paloma Mateache, degut a la seua pròxima jubilació i cessament del seu càrrec, agraint-li el seu Compromís en els últims anys amb la defensa de l’Albufera, tasca amb dificultats donada la complexitat en la gestió del Parc Natural emblemàtic que precisa de recursos i solucions urgents.

La Vela Llatina a les embarcacions tradicionals albuferenques ha sigut i continuaran sent un element primordial al paisatge i en la cultura d’un poble que vol conservar les seues tradicions i que aquestes continuen brillant a l’espill que fou el nostre llac.

Gràcies Paloma, i et desitgem el millor per a la teua nova etapa a la vida, la teua passió per aquest espai esperem que no decaiga i que continues aportant la teua experiència i visió d’aquest entorn privilegiat.

Per últim, desitjar-vos a tots/es els que formem part d’aquest univers, salut i compliment de les precaucions sanitàries, ja que així eixirem més ràpid i enfortits d’aquesta pandèmia que ha canviat les nostres vides.