Després de dos anys de pandèmia, tant la Federació com les Associacions reprenen les seues activitats i exhibicions que van ser objecte de presentació, juntament amb el cartell, a l’Ajuntament de Sollana. A l’acte es va fer palesa la tristesa per la guerra a Ucraïna i per l’èxode massiu de la seua població a l’Europa democràtica. Pel que fa a la nostra activitat, la climatologia dels mesos de març i abril ha provocat el retard en la posada a punt de les embarcacions albuferenques i la inevitable suspensió de dues de les exhibicions programades.

Malgrat això, el passat 30 d’abril, l’Associació de Vela Llatina de Silla va iniciar la temporada amb una participació de més de vint embarcacions i un menjar ple de trobades emotives i compromís per la Vela Llatina. L’assistència de l’Alcalde de Silla, Vicent Zaragozá, i del Regidor Delegat d’Esports reforça la voluntat dels Ajuntaments riberencs d’invertir en millores en aquest entorn privilegiat. Finalment, amb motiu del dia de portes obertes de les escoles de Vela de la Comunitat Valenciana, els ciutadans que es van acostar a l’escola municipal de la Marina de València van poder gaudir del prototip de barca valenciana per a navegar en la mar amb vela llatina.

Entre els projectes federatius més importants per a aquest any 2022 està prevista l’organització de la primera trobada de Vela llatina a la Comunitat Valenciana, que se celebrarà en la pedania del Palmar (València) el primer d’octubre

Volem agrair a les diferents Associacions la participació en les exhibicions, no sols perquè la ciutadania valenciana mereix conèixer aquesta part de la cultura valenciana, sinó també perquè, després de dos anys, tornem a gaudir del vent i les veles llatines al nostre llac i de la germanor entre els navegants.