La Federació inicia el 2022 amb la renovació de la Junta i amb l’establiment d’objectius concrets a mitjana i llarg termini en aquest nou període de tres anys.

El difícil 2021 finalitzà amb els Actes Federatius que sota el lema “CULTURA I VELA: 10 anys de federació” es van desenvolupar en el port de Catarroja. Els actes van culminar amb una exhibició de vela llatina en l’Albufera . La visita guiada a l’escola de vela de l’Associació Els pescadors, de Catarroja, i la presentació de la publicació federativa que recull els deu anys de vida de la federació van ser dos moments intensos en el marc de promoció de la Vela Llatina en la nostra Comunitat Valenciana.

Per al 2022, la Federació continua treballant en el seu projecte de digitalització de diverses embarcacions albuferenques de més de 100 anys, en la participació activa en el complex procés de declaració de la Unesco i planificant l’acte federatiu on es presentaran les associacions que integren la federació a la societat Valenciana

El calendari d’exhibició per a aquesta temporada i la presentació del cartell anunciador seran els primers actes programats per al mes de Febrer, sent al mes de març quan s’inicien les activitats de les diferents associacions.

Ara és temps de preparar els aparells i embarcacions per a gaudir de la nostra passió per navegar i esperar que els vents ens permeten hissar les nostres veles llatines en el paisatge.

L’any també comença amb diversos processos d’adhesió a la federació d’associacions de recent creació i amb el propòsit ferm de reprendre la comissió de Vela Llatina de la Comunitat Valenciana a fi d’iniciar una nova etapa de recuperació del nostre patrimoni naval, no sols en l’Albufera, sinó també en la nostra costa Mediterrània.

Per últim, animar-vos a participar en tots els actes que amb esforç i il·lusió s’organitzen per les associacions i per la Federació i, com no, agrair-vos el vostre compromís amb la cultura i amb la vela llatina, esperant que aquesta temporada ens permeta tornar a estar junts i gaudir de l’amistat.