Comencem el 2020 amb dos importants actes per a la vela llatina:

l’inici de la VI edició del curs de vela llatina i l’acte de presentació del cartell d’exhibicions que organitza l’associació de Silla per a la temporada 2020, juntament amb el reconeixement a la figura de Juan Selma.

La presentació del VI curs pel President de l’associació de Catarroja va comptar amb la presència de l’Alcalde i Vicealcaldessa, juntament amb altres membres de la corporació municipal, el Vicepresident de la Federació valenciana de vela i el President de la Federació cultural i esportiva de vela llatina, així com representants de les diferents associacions, amics, socis i els alumnes inscrits en el curs.

El curs no sols recull els ensenyaments bàsics en la tècnica de navegació de vela llatina, sinó també aspectes culturals, ambientals i paisatgístics del llac i el seu entorn. Una experiència transversal que, estem segurs, enriquirà a tots els que participen en aquesta consolidada proposta, fent descobrir no sols la passió per la navegació a vela llatina, sinó també un peculiar forma de vida, de la seua gent i els seus costums.

D’altra banda, l’associació de Silla va presentar el dissabte, dia 25 de gener, en el marc de les festes patronals en honor a Sant Sebastià, el cartell de les exhibicions que organitza amb els seus patrocinadors. Al mateix acte també es va dur a terme el reconeixement a la família Selma pel seu passat, present i futur en el compromís amb la vela llatina en l’Albufera.

Des de la Federació volem agrair a totes les associacions la seua labor desinteressada a fi de mantindre i transmetre aquesta part de la cultura valenciana mitjançant la realització d’aquestes iniciatives, ja consolidades, que fan de la vela llatina en l’Albufera un referent a la Comunitat Valenciana.

Ara toca posar les nostres embarcacions en sec perquè tornen a brillar a l’inici de les exhibicions d’enguany.