El II Trofeu Generalitat Valenciana de Vela Llatina que fou ajornat per una situació d’emergència climàtica es realitzarà el pròxim 5 d’octubre.

La col·laboració de la Conselleria de Educació, Cultura i Esports amb la Federació Cultural Valenciana de Vela Llatina mitjançant el Conveni que anualment es subscriu por ambdues parts, té com a principal esdeveniment aquest acte cultural i esportiu en què participen totes les associacions de Vela Llatina junt amb la presència de tots aquells que lluiten per aquest entorn natural i pel manteniment d’aquesta valuosa part de la cultura valenciana que es materialitza en les embarcacions albuferenques i en la navegació.

Seguint la línia de compromís amb el nostre entorn natural, la Federació col·laborarà activament en el desenvolupament d’una jornada mediambiental que té com a finalitat la conscienciació de tots els ciutadans de la necessitat de mantenir els espais naturals lliures de plàstic.

El dia 8 de setembre estem tots emplaçats a dur a terme una jornada de neteja de l’Albufera i totes les seues canals adjacents, aconseguint amb açò la mobilització de la societat valenciana per a preservar els espais naturals en les condicions que la natura exigeix.

És una tasca de tots, no sols amb la participació en un acte simbòlic de neteja, sinó també educar a les generacions en què és possible gaudir dels entorns naturals mantenint la bellesa dels mateixos.

La posada a disposició de les embarcacions de Vela Llatina perquè tots els voluntaris puguen participar d’aquesta jornada als Ports de Catarroja, Sollana, el Palmar, Alfafar i Silla és el compromís de la Federació amb el Parc Natural, que serà la seu a partir de la qual desenvoluparem nostra activitat de la navegació però que, a més, és el símbol d’una part de la nostra cultura.

Tots els ciutadans esteu convidats a participar en els esdeveniments que organitza la Federació i, amb allò, serem més els qui influïm als nostres poders públics perquè adopten les mesures per salvaguardar esta part de la cultura valenciana i aquest entorn que precisa del treball de tots per a la seua subsistència.