Taula redona sobre el BIC

Amb motiu del tercer aniversari de la declaració de BIC de la navegació a vela llatina en l’Albufera es va celebrar una taula redona entorn al present i futur d’esta declaració institucional.

L’acte va congregar a les associacions de vela llatina, a més d’invitats i amics de la vela que van poder disfrutar d’un dialeg participatiu i actiu, en una jornada dirigida a fixar els objectius comuns de la Federació.

En la taula es desenvolupà un constructiu debat sobres accions, idees i propostes de futur per a la vela llatina, amb una visió positiva enfront de la situació de pessimisme actual sobre l’estat i conservació de l’Albufera, amb la participació del professor de la Universitat Catòlica Pablo Vidal i l’exDirector del Parc Natural de l’Albufera Pepe Segarrra.

La catalogació de les embarcacions tradicionals que subsistixen en el nostre entorn, la seua protecció i la recuperació del llegat oral dels nostres avantpassats es va fixar com un objectiu fonamental a desenrotllar per la Federació.

Així mateix, en l’acte es va presentar els assistents la primera publicació de la Federació, ja que la Junta considera prioritària esta labor de transmissió escrita de la cultura a la societat valenciana.

A l’acte també va comptar amb la participació de la periodista valenciana, Marta Landete, que ha editat dos publicacions sobre les tradicions valencianes dedicant en la seua última publicació un capítol a la vela llatina, i amb el vicepresident de la Federació Valenciana de Vela, Rafa Xirivella, que va manifestar amb la seua presència el seu compromís i suport en el procés de recuperació de la navegació a vela llatina en el nostre territori.

La visita al port del Club Esportiu Saladar, on s’ubicarà la futura Escola de la Federació culmine una jornada participativa i positiva que marcara el futur pròxim de la Federació.

Gràcies a tots per les vostres aportacions i junts som mes.