El passat 5 d’octubre es va celebrar el II Trofeu de Vela Llatina Generalitat Valenciana a l’Albufera amb la participació de 23 embarcacions albuferenques. L’exhibició comptà amb l’assistència del director general d’esports així com del president i el vicepresident de la FVCV, el vocal de vela tradicional i representants de l’Associació de Navegació El Calero de Santa Pola.

El II Trofeu GVA s’emmarca dins del Conveni que anualment subscriu la Federació Cultural i Esportiva de Vela Llatina amb la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, l’objectiu primordial del qual és la recuperació de la Vela Llatina en la Comunitat Valenciana. L’exhibició va servir per a compartir experiències i unir esforços per a la recuperació de la navegació a vela llatina en el nostre territori.

La jornada també va comptar amb la presència de l’alcalde, la vicealcaldessa de Catarroja, l’alcaldessa del Palmar i diversos regidors de Catarroja i Silla.

La navegació a vela llatina a l’Albufera i a la costa llevantina, així com la preservació de les embarcacions tradicionals requereixen per a la seua recuperació l’esforç de totes i tots els valencians, no sols com a referent de la cultura d’un poble, sinó també com a pràctica esportiva que ha de ser ensenyada en les escoles de vela de la Comunitat Valenciana. Esta tasca ha de ser responsabilitat de totes i tots els participants, els poders públics, associacions de vela i federacions fins a aconseguir recuperar el nostre passat que també serà el nostre futur.