DECLARACIÓ INSTITUCIONAL DE LA FEDERACIÓ CULTURAL I ESPORTIVA DE VELA LLATINA DE VALÈNCIA

Tristes guerras si no es amor la empresa. Tristes. Tristes.
Tristes armas si no son las palabras. Tristes. Tristes.
Tristes hombres si no mueren de amores. Tristes. Tristes.

Miguel Hernández

Bona vesprada i gràcies per assistir a aquest primer Acte Federatiu que inicia una nova etapa, a la qual tornarem a l’anhelada normalitat de les nostres trobades i exhibicions, reprenent allò que, ja fa dos anys, vam deixar per la greu crisi sanitària que hem viscut.

Cartell Vela Llatina 2022

Vivíem preocupats per la COVID, pel descens de la xifra de contagis i per les nostres inquietuds individuals i quotidianes. Però pocs hauríem pogut aventurar que només en uns dies anàvem a estar parlant d’una nova guerra a Europa.

En un primer moment, confiàvem -volíem confiar- que la diplomàcia internacional anava a ser capaç de resoldre el conflicte sense entrar en batalla i el dret internacional imposaria les seues regles bàsiques de convivència. No obstant això, estem sent testimonis d’un terrible drama. No solament s’està vulnerant el dret internacional humanitari sinó que, a 9 de març, la invasió d’Ucraïna ja ha provocat el desplaçament de més de dos milió de persones. Segons l’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) es poden superar els quatre milions de desplaçats.

Tots i cadascun de nosaltres tenim la nostra pròpia i particular sensibilitat. Però cap de nosaltres hauria de romandre impassible davant esta tragèdia contemporània que colpeja la nostra consciència i ens fa sentir l’angoixa i el terror alié com a propis.

Des de la Federació mostrem tot el nostre suport i solidaritat amb Ucraïna, condemnen institucionalment l’agressió patida pel poble ucraïnès, invoquem les lleis superiors de la concòrdia i de la pau i reclamem, amb la fermesa de la raó i l’anhel del respecte a la vida, l’immediata fi de l’agressió.