Ajornament del II Trofeu de Vela Llatina de la Generalitat Valenciana per avís especial davant l’onada de calor prevista per al dissabte 29 de juny, i participació de la Federació en la XIV Trobada de Vela Llatina en l’Ametlla del Mar.

La Federació, davant l’avís especial emés pel Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana, ha pres la decisió d’ajornar l’exhibició de Vela Llatina del II Trofeu de la Generalitat Valenciana, traslladant aquesta emblemàtica exhibició per al mes d’octubre.

Els pròxims dies 5, 6 i 7 de juliol, en el municipi tarragoní de l’Ametlla del Mar, i organitzat per l’Associació La Cala, es durà a terme la XIV Trobada de Vela Llatina, on la Federació Cultural Valenciana de Vela Llatina ha sigut convidada formalment per a participar en aquesta tradicional trobada d’embarcacions de tota la costa mediterrània de Vela Llatina.

Els estatuts de la Federació recullen, entre altres finalitats, el foment a la cooperació mútua entre les comunitats o associacions dedicades a conservar i mantindre el patrimoni naval, així com també la d’establir vincles amb altres federacions o associacions a nivell internacional. La participació de la Federació en aquesta Trobada, amb un estand informatiu, no solament compleix amb les finalitats, sinó també reforça l’amistat i el compromís en la navegació a Vela Llatina en el nostre mediterrani.

Els orígens valencians de l’Ametlla, on pescadors valencians i de l’Albufera van emigrar, serà objecte d’una taula redona on es participarà juntament amb altres historiadors i divulgadors d’aquest procés migratori.

La família, la llengua i la cultura ens uneixen des de principis del segle XX en el golf de Sant Jordi, i és un motiu per a reforçar els nostres llaços d’amistat i fomentar la cooperació entre tots aquells que estimem la navegació a Vela Llatina.

Finalment, emplaçar als ciutadans a la pròxima exhibició que organitza l’Associació de Vela Llatina Els Pescadors de Catarroja, prevista per al 13 de juliol, i esmentar la passada exhibició del Trofeu de la Diputació que va organitzar l’Associació de Silla, amb una participació considerable d’embarcacions i amb un acte de reconeixement a Juan García Moreno i a la seua família per la seua passió per la navegació en la Volaora. La tradició familiar es manté en fills i netes, i és un orgull per a la Vela Llatina en l’Albufera.