Maig ens convida a compartir activitats i exhibicions de Vela Llatina organitzades per les Associacions de Catarroja i Silla juntament amb la Federació Valenciana.

Dissabte passat va finalitzar el V Curs de Vela Llatina de l’Escola de Vela dels Peixcadors de Catarroja amb el lliurament de diplomes als seus alumnes i l’acte de clausura. Si bé el vent no va acompanyar a la navegació dels alumnes i monitors, l’acte va tindre moments de gran emotivitat i compromís. L’assistència de l’Alcalde i una edil de Catarroja, juntament amb el President de la Federació, va donar rellevància a un acte senzill però ple de gratitud i passió per l’aprés durant el curs.

Una vegada es coneix a la gent que de forma desinteressada inculca els valors que la navegació aporta a la vida, unit a l’experiència de conéixer l’entorn i les formes de vida tradicionals, es comença un nou viatge que a tots i a totes ens fa ser més respectuosos amb el llegat cultural i amb el nostre llac.

D’altra banda, els dies 11 i 25 es tornen a hissar Veles Llatines en l’Albufera per part de les Associacions de Catarroja i Silla. El dia 18 tindrà lloc en el Palmar, sota el patrocini de la mercantil Roquette, l’exhibició anual que organitza la Federació, on tots i totes esteu convidats a participar.

Finalment, maig també ens portarà el compromís amb el Dia de la Terra, en el qual estarà la Federació juntament amb moltes altres entitats públiques i privades i la societat civil.

Acabar invocant un proverbi caixmir que ens ha de fer reflexionar sobre la necessària conscienciació del valor de cuidar el nostre entorn natural: “Tracta bé la Terra, no t’ha sigut donada pels teus pares, t’ha sigut prestada pels teus fills”.