Comunicat Oficial de la Federació Cultural i Esportiva Valenciana de Vela Llatina

La Junta de la Federació, en reunió amb data 10 de juny de 2020, va acordar per unanimitat suspendre indefinidament les exhibicions de Vela Llatina a l’Albufera per a l’any 2020.

La difícil decisió de suspendre definitivament les exhibicions, que amb tant d’esforç es programen i organitzen per les distintes Associacions i per la Federació, tenen el seu únic motiu en la complexa situació derivada de la crisi sanitària per la Covid 19, que ha afectat a la normalitat de nostres vides i, per tant, de la mateixa forma a nostra navegació.

La responsabilitat i sensatesa de les Associacions front aquesta “nova normalitat” ha sigut determinant per a decidir renunciar a aquesta passió nostra de navegar i compartir bons moments amb els nostres amics i visitants. La realitat actual aconsella ser prudents amb tots/es els que formem part d’aquest univers cultural i esportiu.

Com a navegants albuferencs, sentim especial dolor per no poder hissar veles, no sentir l’alè del vent i gaudir de la festa que allò suposa.

L’Albufera no es tenyirà a l’horitzó aquesta temporada amb el color blanc de nostres veles llatines, però seguirem amb el nostre compromís i ganes i tornarem amb més força i il·lusió, si cap, al moment precís.

És temps doncs, de desenvolupar nostre projecte cultural esportiu des d’altres òptiques, que sovint es quedaven a l’agenda de propòsits de la Federació i que ara podem desenrotllar tots junts.

Aquest parèntesi al llac és sols temporal i estem segurs de poder recuperar-ho i tornar a gaudir, perquè som vela i som futur.

Gràcies a totes i tots per la comprensió i el compromís, mentre recollim veles llatines, seguim treballant.